en  fr  de
  1. Startseite
  2.  > 
    Resources
  3.  > 
    IKT-Tools

Inventar von IKT-Tools und frei zugänglichen Bildungsressourcen

Willkommen beim Inventar der frei zugänglichen Online-Tools und offenen Bildungsressourcen für das Sprachenlehren und -lernen, das vom Projekt ICT-REV erstellt wurde! Das Verzeichnis enthält eine Liste von Tools, die anhand spezifischer Kriterien bewertet wurden. Weiterlesen
 (77 Bewertungen)   Bewerten Sie diese Ressource

Google Earth

Hauptfunktion(en):

With this famous Google platform with your students you can visit any place in the world without leaving the classroom. A 3D view option is now available in some parts of the world for taking an even closer look.

Bewertung: Apart from its traditional map use, Google Earth offers some very suitable options for bringing to the classroom, like the virtual travel itineraries, already set up in the tool, that you can browse by category (Nature, Culture, History...) and the option of letting Google select a random destination for you. Note that Google Earth needs to be downloaded in order to be able to use it for creating a trip.

Kosten: Free without registration

Website: https://www.google.com/earth/

  

Kategorien

Interaktionstyp

  • Gruppen-/Partnerarbeit - Mitschüler*innen
  • Präsentation (z. B. Vortrag, Storytelling)

Kompetenzen

  • Sprechen
  • Schreiben
  • Interkulturelle Kompetenz

Inhalte

  • Websites/andere Nutzer*innen

Benutzerfreundlichkeit

Benutzeroberfläche User-friendliness/complexity of the tool´s interface

High

Zeiteffizienz Time needed for mastering the „how-to“ of the tool and a production of a task

Medium

Sprache(n) der Benutzeroberfläche The number of languages in which the tool is currently available/adaptable to

English, desktop version available in other languages

Datenschutz Does the tool require registration? Who can see my data? Can I remain anonymous?

Medium

Arbeit für spätere Verwendung speichern Possiblity to save your or others´ work for reuse/reproduction

Yes

Individuell anpassbar (wenn ja, wie?) Possibility of the tool to be used for a range of different activities (e.g. to what extent you can organize a project assignment with a central activity based on this tool)

Medium

Interaktivität

Engagement

Yes

Zusammenarbeit

Yes

Kommunikation

No

Technische Voraussetzungen

Installation erforderlich?

Just for the desktop version

Kompatibilität/ Betriebssystem

Windows / Mac / Linux

Andere technische Voraussetzungen

No


 
Dieses Tool wurde im Rahmen einer Kooperationsvereinbarung zwischen dem Europäischen Fremdsprachenzentrum und der Europäischen Kommission entwickelt.


Kürzlich hinzugefügt:

Factile (Jeopardy-style games creator)

Factile is an online platform that allows teachers to create games to play in order to check students' progress and preview or review learning materials. It offers a free version. Educators can either create their own jeopardy-style quiz or pick one from the thousands of pre-made game templates. When the game is played, the teacher clicks on right or wrong. Factile can be used for remote and/or in-person learning.... Mehr erfahren

Stichwortsuche

     

Diese Tools filtern

Hauptfunktion(en)
Audio aufnehmen/ bearbeiten/ teilen
Bloggen
Bookmarken
Quellenmanager
Kursverwaltung
Story Creation
Weitergabe/Synchronisation von Dateien
Karteikarten
Spiele-App
Grafik-Organizer
Image-Sharing
Markierungssoftware
Mindmapping
News-Aggregator
Notizfunktion
Podcast-Aggregator
Abstimmen
Plakat-Designer
Frage-/Antwort-Management
Quiz-Erstellung
Bildschirmerfassung
Diashow
Social Networking
Storytelling
Thesaurus
Timeline Creator
Übersetzungstool
URL-Verkürzer
Videokonferenz
Video aufnehmen/ bearbeiten/ teilen
Virtuelle Pinnwand
Virtuelle Welten
Kreuzworträtsel-Generator
Website-Creator
Wiki
Wortwolken-Generator
Interaktionstyp
Gruppen-/Partnerarbeit - Mitschüler*innen
Gruppen-/Partnerarbeit - Externe
Einzelarbeit
Präsentation (z. B. Vortrag, Storytelling)

Kompetenzen
Hörverstehen
Sprechen
Lesen
Schreiben
Wortschatz
Grammatik
Aussprache
Interkulturelle Kompetenz

Inhalte
Eigene Inhalte
Websites/andere Nutzer*innen

 

Do you like this resource?

Send us a comment: