Search
en  fr  de
.
  1. Home
  2.  > 
    News

Latest news

ARPI – a digital companion to guide users through ECML resources

ARPI – a digital companion to guide users through ECML resources

Author: Catherine Seewald/24 October 2025/Categories: Show on front page, front page tags, project news, Programme of activities, ECML programme 2024-2027, Using ECML resources to support plurilingual and intercultural education for democratic culture

Rate this article:
4.0

On the 29-30 September 2025, the four team members of the ECML project “Using ECML resources to support plurilingual and intercultural education for democratic culture” convened in Graz for an intensive development meeting. The primary aim was to advance the project’s core output: a structured pathway designed to help stakeholders adapt and implement ECML resources in diverse educational contexts. The team dedicated significant time to refining the content and structure of this pathway, ensuring it is both practical and inclusive for educators, policymakers, and other key actors.

In addition to this, the team worked on the development of a supporting framework and explored the integration of a chatbot – ARPI – as a digital companion to guide users through the pathway. This innovative tool is intended to enhance accessibility and provide tailored support throughout the implementation process. The meeting also provided a valuable opportunity to review progress, align on final elements of the project, and ensure coherence across all outputs.

Parallel to these developments, the team finalised a glossary of key terms relevant to the project and articulated the rationale underpinning its approach. Preparations for the upcoming workshop in April 2026 were also advanced, with plans to pilot both the pathway and ARPI during the event. This practical testing will be a crucial step in evaluating the usability and impact of the project’s outputs in real-world settings.

Kenia Puig i Planella, project coordinator

 

 

******************

ARPI, ein digitaler Begleiter für Nutzer:innen von EFSZ-Ressourcen

Am 29. und 30. September 2025 trafen sich die vier Mitglieder des EFSZ-Projekts „EFSZ-Ressourcen zur Förderung von mehrsprachiger und interkultureller Bildung für eine Kultur der Demokratie“ in Graz zu einem intensiven Arbeitstreffen. Hauptziel war es, das zentrale Projektergebnis – einen strukturierten Entwicklungsweg, der Akteur:innen bei der Umsetzung von EFSZ-Ressourcen in unterschiedlichen Bildungskontexten unterstützt, –  voranzubringen. Das Team arbeitete insbesondere an der inhaltlichen und strukturellen Ausgestaltung dieses Weges, um ihn für Lehrkräfte, Bildungspolitiker:innen und andere relevante Zielgruppen praxisnah und inklusiv zu gestalten.

Ein weiterer Schwerpunkt lag auf der Entwicklung eines digitalen Begleittools, eines Chatbots namens ARPI, der Nutzer:innen bei der Orientierung durch den Entwicklungsweg unterstützen soll. Dieses innovative Instrument soll den Zugang erleichtern und gezielte Unterstützung bei der praktischen Anwendung bieten. Darüber hinaus wurden Glossar und Begründung des Projekts abgeschlossen sowie die Vorbereitungen für den Workshop im April 2026 vorangetrieben. Dabei soll der Entwicklungsweg gemeinsam mit ARPI erstmals erprobt werden – ein entscheidender Schritt, um die Anwendbarkeit und Wirkung der Projektergebnisse in der Praxis zu evaluieren.

Kenia Puig i Planella, Projektkoordinatorin

Print

Number of views (45)/Comments (0)

Please login or register to post comments.