en  fr  de
  1. Startseite
  2.  > 
    Programm
  3.  > 
    Programm 2016-2019
  4.  > 
    Aktionsforschungsnetzwerke für SprachenlehrerInnen
  5.  > 
    Erfolgsgeschichten

IN ARBEIT

Aktionsforschungsnetzwerke für SprachenlehrerInnen


Übersicht
Aktionsforschung
starten
Ressourcen und Aktivitäten
Erfolgsgeschichten
Glossar und
BibliograFie

Success stories

The topics of the school projects range from CLIL in vocational education, to Critical Thinking in the language classroom, the use of the target language in the classroom at A2 level, Intercultural Learning and the use of New Media. The university projects focus on the role of the university teacher as a co-constructor of knowledge and on student-focussed learning. A further project developed at educational authorities looks at supporting teachers in their work through action research.

A central objective of ARC is to provide impulses to encourage teachers to engage in action research and to be confident in sharing their achievements. At this stage of the project we are very pleased to be able to show abstracts of the projects that have evolved.

During the coming year projects will be further developed and results made public.

Vorstellung der Projekte

Nordmazedonien, Serbien: CLIL in secondary vocational schools seen through students' perspectives (verfügbar auf Englisch)

Polen, Tschechische Republik: Challenges of CLIL teachers (verfügbar auf Englisch)

Albanien, Lettland, Niederlande: Applying critical thinking strategies in vocabulary learning and teaching (verfügbar auf Englisch)

Liechtenstein, Litauen: Verstärktes Nutzen der Zielsprache im Deutschunterricht

Irland: Does teaching vocabulary noticing strategies lead to learner autonomy? (verfügbar auf Englisch)

Bosnien und Herzegovina, Griechenland: Using EPOSTL as a self-reflection tool for improving pre-service and in-service teacher competences (verfügbar auf Englisch)

Dänemark, Montenegro, Österreich: Intercultural projects in English lessons (verfügbar auf Englisch)

Schweiz, Slowenien: LehrerInnen als Ko-KonstrukteurInnen von Wissen: Dialogische mündliche Interaktion als ein Coaching-Instrument in der Ausbildung

Island, Kroatien: Using news media and Facebook in cross-cultural links (verfügbar auf Englisch)

Finnland, Frankreich: How do different types of student-centred activities function in the classroom of German as a foreign language (verfügbar auf Englisch)

Berichte über Beispiele guter Praxis

Alfredson, Inge
Intercultural projects in English lessons (auf Englisch verfügbar)

Kenny, Mary; Puig, Kenia
Does teaching vocabulary noticing strategies lead to greater learner autonomy? (auf Englisch verfügbar)

Jacquin, Marianne
L'entretien après une leçon observée comme outil de formation: quelles transformations chez la formatrice et les stagiaires? (auf Französisch verfügbar)

Kasumagić-Kafedžić, Larisa
Using EPOSTL as a self-reflection tool for improving pre-service and in-service teachers’ competences (auf Englisch verfügbar)

Maver, Magda
Using New Media & Facebook for cross-cultural interaction in the language classroom (auf Englisch verfügbar)

Þórhildur Oddsdóttir
Internet media news chosen, commented and shared on Facebook (auf Englisch verfügbar)

Sédilot-Gasmi, Noëlle
L’expérimentation du projet EOL (Fremdsprachenfreundliche Lernumgebungen): comment et pourquoi enseigner autrement www.ecml.at/Learningenvironments (auf Französisch verfügbar)




Getting into action research

Please start from the bottom!

logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo
logologo