Home
News
European Language Gazette
About us
About Us - Overview
Visit and participate
Structures of the ECML
ECML in the Council of Europe
ECML Member States
Member State Representation
National Nominating Authorities
Governing Board
Contact points
Press and information
Professional network forum
Staff
Consultants
Contact
Traineeships at the ECML
Themes
Overview
Language teacher competences
Sign languages
Plurilingual and intercultural education
New Media in Language Education
Migrant education and employment
Evaluation and Assessment
Early language learning
Content and Language Integrated Learning
Languages of schooling
Training & Consultancy
Overview
Language of schooling and subject learning
Plurilingual education
Supporting the language(s) of schooling: the Roadmap
Setting up learning environments where modern languages flourish
Online technology
Enhancing language learning and teaching through Action Research Communities for language teachers (ARC)
Romani
Language for work
Content and Language Integrated Learning
Teacher competences
Young migrants
Testing and assessment
Programm
Overview
ECML Calendar
2020-2023
Training & consultancy for member states
Practices and criteria to assess home/heritage languages’ competences of pupils (incl.migrants)
CLIL in anderen Sprachen als Englisch
CEFR Companion Volume implementation toolkit
Developing teacher competences for pluralistic approaches
Digital citizenship through language education
Enhancing language education in border-crossing professional and vocational education
Language learning pathways of young children: Making early language learning visible
Mediation in teaching, testing and assessment
Bausteine für die Planung sprachsensibler Lehrpersonenbildung
The future of language education
Think tank: Transversale Kompetenzen
Call
Programm 2016-2019
Digital literacy for the teaching and learning of languages
Towards a Common European Framework of Reference for language teachers
Developing language awareness in subject classes
Promoting excellence in sign language instruction
Language for work
Fremdsprachenfreundliche Lernumgebungen
Aktionsforschungsnetzwerke für SprachenlehrerInnen
A quality assurance matrix for CEFR use
Wegweiser für Schulen zur Förderung der Unterrichtssprache(n)
Teacher education in early language learning
Think tanks
Conference 2019
Programme 2012-2015
Programme 2008-2011
Programme 2004-2007
Programme 2000-2003
Project management
ECML-EC Cooperation
Resources
ECML.Publications
Glossare des EFSZ
Webinars
Experts
International events calendar
Test pages
Online catalogue
The John Trim Collection
Articles and publications on the ECML
Treasure box for learners and teachers
New language versions
Supporting the linguistic integration of refugees from the Ukraine
Council of Europe recommendation
en
fr
de
Startseite
>
Programm
>
2020-2023
>
CLIL in anderen Sprachen als Englisch
>
Projektteam und Partner
CLIL in anderen Sprachen als Englisch –
erfolgreiche Übergänge zwischen den Bildungsstufen
Das Projekt wird Gestaltungsvorschläge machen für den Sprachen- und Fachunterricht in der Fremdsprache mit Fokus auf andere Sprachen als Englisch und mit Blick auf einen kontinuierlichen Verlauf über die verschiedenen Bildungsstufen hinweg (Primar-, Sekundar- und Tertiärbereich). Die Vorschläge werden durch Praxisbeispiele aus verschiedenen Kontexten konkretisiert. Das Projekt fördert Fremdsprachen im Fach unter dem Gesichtspunkt der interkulturellen Bildung und zur Stärkung von pluralen Ansätzen zu Sprachen.
Übersicht
Aktive Teilnahme
Projektteam und Partner
Verwandte Ressourcen
Projektteam
Petra Daryai-Hansen
Dänemark
Petra Daryai-Hansen
Projektkoordinatorin
K
ø
benhavns Universitet
petra.dhansen
hum.ku.dk
Satu Koistinen
Finnland
Satu Koistinen
Kommunikationsverantwortliche
City of Helsinki Department of Education
satu.koistinen
hel.fi
Beate Lindemann
Norwegen
Beate Lindemann
Verantwortliche für die Webseite
Universität Tromsø, HSL-Fakultetet
Beate.Lindemann
uit.no
Evangélia Moussouri
Griechenland
Evangélia Moussouri
Verantwortliche für die zweite Projektarbeitssprache
Aristotle University of Thessaloniki
mousouri
frl.auth.gr
Assoziierte PartnerInnen
Danièle Moore
Kanada
Danièle Moore
Assoziierte Partnerin
Simon Fraser University
daniele_moore
@sfu.ca
Heike Speitz
Norwegen
Heike Speitz
Assoziierte Partnerin
University College of South-Eastern Norway
heike.speitz
hit.no
Ana Kanareva-Dimitrovska
Dänemark
Ana Kanareva-Dimitrovska
Assoziierte Partnerin
Aarhus University
aekakd
cc.au.dk
Pierre Escudé
Frankreich
Pierre Escudé
Assoziierter Partner
Université de Bordeaux
pierre.escude
u-bordeaux.fr
Silvia Melo-Pfeifer
Deutschland
Silvia Melo-Pfeifer
Assoziierte Partnerin
Universität Hamburg, Didaktik der sprachlichen und ästhetischen Fächer
silvia.melo-pfeifer
uni-hamburg.de
Joana Duarte
Niederlande
Joana Duarte
Assoziierte Partnerin
University of Groningen
j.duarte
rug.nl
Marina Mattheoudakis
Griechenland
Marina Mattheoudakis
Assoziierte Partnerin
Department of Theoretical & Applied Linguistics, Aristotle University of Thessaloniki
marmat
enl.auth.gr
Laurent Cammarata
Kanada
Laurent Cammarata
Assoziierter Partner
University of Alberta
cammarata
ualberta.ca