Home
News
European Language Gazette
About us
About Us - Overview
Visit and participate
Structures of the ECML
ECML Member States
Member State Representation
National Nominating Authorities
Governing Board
Contact points
Press and information
Professional network forum
Staff
Consultants
Contact
Traineeships at the ECML
Send request
Putting plurilingualism into practice
Themes
Overview
Language teacher competences
Sign languages
Plurilingual and intercultural education
New Media in Language Education
Migrant education and employment
Evaluation and Assessment
Early language learning
Content and Language Integrated Learning
Languages of schooling
Training & Consultancy
Overview
Language of schooling and subject learning
Plurilingual education
Supporting the language(s) of schooling: the Roadmap
Setting up learning environments where modern languages flourish
Online technology
Enhancing language learning and teaching through Action Research Communities for language teachers (ARC)
Romani
Language for work
Content and Language Integrated Learning
Teacher competences
Young migrants
Testing and assessment
Programm
ECML Calendar
Programme 2024-2027
Call
2020-2023
Training & consultancy for member states
Practices and criteria to assess home/heritage languages’ competences of pupils (incl.migrants)
CLIL in anderen Sprachen als Englisch
CEFR Companion Volume implementation toolkit
Developing teacher competences for pluralistic approaches
Digital citizenship through language education
Enhancing language education in border-crossing professional and vocational education
Language learning pathways of young children: Making early language learning visible
Mediation in teaching, testing and assessment
Bausteine für die Planung sprachsensibler Lehrpersonenbildung
The future of language education
Think tank: Transversale Kompetenzen
Summer academy
Programm 2016-2019
Digital literacy for the teaching and learning of languages
Towards a Common European Framework of Reference for language teachers
Developing language awareness in subject classes
Promoting excellence in sign language instruction
Language for work
Fremdsprachenfreundliche Lernumgebungen
Aktionsforschungsnetzwerke für SprachenlehrerInnen
A quality assurance matrix for CEFR use
Wegweiser für Schulen zur Förderung der Unterrichtssprache(n)
Teacher education in early language learning
Think tanks
Conference 2019
Programme 2012-2015
Programme 2008-2011
Programme 2004-2007
Programme 2000-2003
Project management
ECML-EC Cooperation
Resources
ECML.Publications
Glossare des EFSZ
Webinars
Experts
International events calendar
Test pages
Online catalogue
The John Trim Collection
Articles and publications on the ECML
Treasure box for learners and teachers
Language associations
New language versions
Supporting the linguistic integration of refugees from the Ukraine
Council of Europe recommendation
en
fr
de
Startseite
>
Programm
>
2020-2023
>
Bausteine für die Planung sprachsensibler Lehrpersonenbildung
>
Projektteam und Partner
Bausteine für die Planung sprachsensibler Lehrpersonenbildung
Im Rahmen dieses Projekts werden Bausteine für Lehrplanentwickler:innen und Ausbildende von Lehrpersonen für verschiedene Sprachen und Fächer erstellt. Diese Bausteine bieten auf sprachsensible Bildung fokussierte Orientierungshilfen für die Planung von Curricula und Kursen. Ihre Zielsetzung ist es, praktizierende und künftige Lehrpersonen dazu zu befähigen, die sprachlichen und kommunikativen Bedürfnisse ihrer Lernenden zu berücksichtigen.
Übersicht
Wie kann ich
Mitmachen?
Projektteam und Partner
Verwandte
Ressourcen
Projektteam und Partner
Projektteam
Lukas Bleichenbacher
Schweiz
Lukas Bleichenbacher
Koordinator
Pädagogische Hochschule des Kantons St.Gallen
lukas.bleichenbacher
phsg.ch
Richard Rossner
Vereinigtes Königreich
Richard Rossner
EAQUALS (Evaluation and Accreditation of Quality in Language Services)
rrossner
eaquals.org
Anna Schröder-Sura
Deutschland
Anna Schröder-Sura
Universität Rostock - Institut für Romanistik
anna.schroeder-sura
uni-rostock.de
Nataša Pirih Svetina
Slowenien
Nataša Pirih Svetina
Universität Laibach, Slowenien
n.pirih
ff.uni-lj.si
Assoziierte Partner
Marianna Karatsiori
Griechenland
Marianna Karatsiori
Assoziierte Partnerin
Universität von Mazedonien, Thessaloniki
mkaratsiori
gmail.com
Milena Kostić
Serbien
Milena Kostić
Assoziierte Partnerin
Foundation Tempus, Belgrad
office
tempus.ac.rs
Tamara Đorđević
Serbien
Tamara Đorđević
Assoziierte Partnerin
Foundation Tempus, Belgrad
office
tempus.ac.rs
Danuta Romaniuk
Polen
Danuta Romaniuk
Assoziierte Partnerin
Centre for Foreign Language Teacher Training, Universität Warschau
d.romaniuk
uw.edu.pl
Catherine Diederich
Schweiz
Catherine Diederich
Assoziierte Partnerin
Institut Fachdidaktik Sprachen, Pädagogische Hochschule St. Gallen
catherine.diederich
phsg.ch
Wilfrid Kuster
Schweiz
Wilfrid Kuster
Assoziierter Partner
Institut Fachdidaktik Sprachen, Pädagogische Hochschule St. Gallen
wilfrid.kuster
phsg.ch
Mari Bergroth
Finland
Mari Bergroth
Assoziierte Partnerin
University of Helsinki, Finnland
mari.bergroth
helsinki.fi
Siv Björklund
Finland
Siv Björklund
Assoziierte Partnerin
Åbo Akademi University, Finnland
siv.bjorklund
abo.fi
Daniel Reimann
Deutschland
Daniel Reimann
Assoziierter Partner
Humboldt-Universität zu Berlin, Deutschland
daniel.reimann
hu-berlin.de
Alsu Hug
Schweiz
Alsu Hug
Assoziierte Partnerin
Pädagogische Hochschule des Kantons St.Gallen, Schweiz
alsu.hug
phsg.ch
Mai Trang Vu
Schweden
Mai Trang Vu
Assoziierte Partnerin
Umeå University, Schweden
trang.vu
umu.se